سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زنهار که دانشمندان را سبک بشمری چرا که این کار تو را خوار می کند و مایه بدگمانی و وهم و خیال درباره تومی شود . [امام علی علیه السلام]
 
دوشنبه 89 تیر 14 , ساعت 3:51 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم

طرح دعا برای تعجیل در فرج


دوشنبه 89 تیر 14 , ساعت 2:12 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

"آنانکه وقتشان پایان یافته است، خواستار مهلتند و آنانکه که مهلت دارند، کوتاهی می ورزند!"

حضرت علی (ع)‎


دوشنبه 89 تیر 14 , ساعت 1:47 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

"مرگ خیلی قشنگه دخترم. هر روز صبح از نزدیک لمسش می کنم و این باعث می شه که دیگه فکر دروغ گفتن و خود بزرگی بینی رو فراموش کنم. دیگه دلم نمی خواد پای حرفهای خاله زنکی دیگران بشینم. محیط اینجا آدمو بی قید دنیا می کنه. به نظرم دنیا ارزش نداره و آدم حالت مسافر را داره. اصلا می خوام اصل مطلبو بگم؛ به دنیا وابسته نیستم و هر لحظه مرگ را حس می کنم."

این حرف دل یکی از غسالان در غسالخانه بهشت زهراست. تا حالا رفتید غسالخونه؟ اونجا خیلی سرده... بوی کافور... صدای چکه های آب...
بالاخره یه روزی هم نوبت ما میرسه که روی سنگ غسالخونه باشیم. تصورش خیلی سخته. وقتی این مطلب رو خوندم، به این خانم حسودی ام شد. خوش بحالش که هر لحظه مرگ رو حس میکنه


پنج شنبه 89 تیر 10 , ساعت 3:2 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم

"چه بسیار کسانیکه در آغاز روز بودند و به شامگاه نرسیدند، و چه بسیار کسانیکه در آغاز شب بر او حَسَد می بردند و در پایان شب عزاداران به سوگش نشستند."

حضرت علی (ع)


پنج شنبه 89 تیر 10 , ساعت 2:35 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت علی (ع) می فرمایند:

"ای فرزند آدم! رزق و روزی دو گونه است، روزی ای که تو آن را جویی، و روزی ای که تو را می جوید، که اگر به سراغش نروی به سوی تو آید. پس اندوه سال خود را بر اندوه امروزت منه، که بر طرف کردن اندوه هر روز از عمر، تو را کافی است.
اگر سال آینده در شمار عمر تو باشد، همانا خدای بزرگ در هر روز سهم تو را خواهد داد، و اگر از شمار عمرت نباشد، تو را با اندوه آن، چه کار است؟ که هرگز جوینده ای در گرفتن سهم روزی تو بر تو پیشی نگیرد، و چیره شونده ای بر تو چیره نگردد، و آنچه برای تو مقدر گشته بی کم و کاست به تو خواهد رسید."


دوشنبه 89 تیر 7 , ساعت 7:53 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم

یادمه وقتی مدرسه می رفتیم، چقدر از امتحان و درس پرسیدن می ترسیدیم. وقتی معلم می گفت جلسه دیگه امتحان داریم، چقدر خودمونو به در و دیوار می زدیم که یا امتحان رو لغو کنیم یا مطالبش رو کم کنیم که بتونیم خوب بخونیم. وقتی درس پرسیدن شفاهی بود که دیگه بدتر بود چون اگه بلد نبودیم، جلوی معلم و دوستامون، ضایع می شدیم. بعضی از معلما هم زرنگی می کردن و وقت امتحان رو مشخص نمی کردن، می گفتن همیشه آماده باشید تو یکی از جلسات امتحان گرفته میشه...

الان که به استرس اون موقع فکر می کنم، واقعا از رفتار خودم در تعجبم. برای یه امتحان ساده چقدر ترس و اضطراب و ...
تا حالا به مرگمون فکر کردیم؟ میدونیم کی زمانش میرسه؟ شاید همین الان باشه!!!!!! حتما به این نکته هم توجه داریم که تقریبا بعد از مرگ دیگه پرونده مون بسته است و هیچ کاری نمی تونیم برای خودمون بکنیم.
خدا هم مثل همون معلمای زرنگ، زمان مرگ ما رو مشخص نکرده و گفته همیشه باید آماده باشید. حالا ما چقدر به فکرش هستیم؟چقدر آماده ایم؟اگه به ما بگن فردا، روز مرگ ماست، تا فردا چکار می کنیم؟تک تک لحظات زندگی یه فرصت دوباره است که خدا به آدم میده تا شاید متوجه بشه و یادش بیاد که قراره بره!
قرار بر رفتنه نه بر موندن.

توجه!!توجه!!توجه!!


دوشنبه 89 تیر 7 , ساعت 3:12 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

مردم را بیازمای، تا دشمن گردی. حضرت علی (ع)

این جمله کوتاه خیلی توجه منو جلب کرد. آخه یکی از دوستانم اعتقاد داشت که همه دشمن هستند تا زمانیکه خلافش ثابت بشه. من فکر می کردم این یک دید بدبینانه است. با دیدن این کلام از حضرت امیر (ع)، مطمئن شدم که این دید اشتباهه.

جالب اینجاست که در ذیل این کلام از مأمون نقل شده بود که: اگر علی (ع) نگفته بود: "بیازمای تا دشمن گردی" من می گفتم: "دشمن دار تا بیازمایی"


دوشنبه 89 تیر 7 , ساعت 3:0 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

تفسیر نور، در تفسیر آیه "غیر المغضوب علیهم و لاالضالین" آورده است:

در قرآن افرادی بعنوان گمراه معرفی شده اند، از جمله:
1. کسانیکه ایمان خود را به کفر تبدیل کردند
2. مشرکان
3. کفار
4. عصیان گران
5. مسلمانانی که کفار را سرپرست و دوست خود گرفتند
6. کسانیکه به خدا یا رسول خدا توهین می کنند

7. آنانکه حق را کتمان می کنند
8. کسانیکه از رحمت خدا مأیوس اند


یکشنبه 89 تیر 6 , ساعت 2:2 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام بابا. نمیدونید چقدر دلم براتون تنگ شده. امروز روز پدر بود ولی من کجا باید شما رو می دیدم؟امروز برام لباس رنگی آوردن تا از عزا در بیام ولی مگه عزاداری به رنگ لباسه؟من همیشه تا آخر عمر عزادار شما هستم تا وقتیکه منو ببری پیش خودت بابا. هیچوقت فکر نمی کردم لحظه ای بدون شما بتونم زندگی کنم. حالا وقتی خیلی دلتنگتون می شم تنها چیزی که آرومم میکنه اینه که بالاخره یه روزی منم می میرم و بعد از اون ان شاء الله همیشه با هم هستیم. فقط می ترسم چون من کجا و شما کجا؟ می ترسم که اونجا هم منو پیش شما راه ندن. فقط ازتون می خوام که برام دعا کنید بابا. یادتونه که هر وقت می گفتم برام دعا کنید، می گفتید "برای تو دعا نکنم برای کی دعا کنم"؟
بابا من با همه وجود عاشق شما هستم. هیچوقت محبت های شما از ذهنم نمیره. شما بهترین پدر دنیا بودی بهترین بهترین... نه فقط بهترین پدر، بهترین در همه چیز
خیلی دوستون دارم


شنبه 89 تیر 5 , ساعت 10:26 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم

امام علی (ع) در وصف دنیا فرمود:

"دنیا، فریب می دهد، زیان می رساند و بسرعت می گذرد. از این رو خدا دنیا را پاداش دوستان خود نپسندید و آن را جایگاه کیفر دشمنان خود قرار نداد، و همانا مردم دنیا چون کاروانی باشند که هنوز بار نزده، کاروان سالار بانگ کوچ سر دهد تا بار بندند و برانند!"


   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ